2008-04-01

With a little bit more character for show

Bra och dåligt igår:

Att återvända till universitetet har varit jobbigt på många sätt, men jag är också väldigt glad att vara tillbaka. Att träffa människor som använder uttryck som fait accomplit i vanliga meningar känns skönt. Jag har känt hur mitt svenska ordförråd försämrats allt mer, och det smurfar jag inte alls. Ord är viktiga för mig.

Något som jag å andra sidan inte alls uppskattar är människor som spottar! Aaargh! De driver mig till vansinne! Oftast är det rökare, och de spottar äckligt vidrigt gult slem där jag sedan skall gå och stå! Fy farao! Enda anledningen till att jag inte startade bråk med fjortiskillen som spottade inne i busskuren idag var för att det var 10 fjortisar och en av mig där. Till och med jag kan uppbringa lite självbevarelseförmåga i dylika situationer.

This subject line was brought to you in association with Panic at the Disco- Folkin' Around

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...