2008-10-16

I am the storm, and I am the wonder, and the flashlights, nightmares and sudden explosions.

Dax för ett till inlägg för att få Modern att skaffa ett bättre internet. Vilket är flummigt eftersom det här mest är bilder man inte vill visa för sin mamma... Jag tror jag väljer de mindre stötande.

När jag skrev det förra inlägget om David Lachapelle så påminde det mig om den förra fotoutställningen jag var på i Stockholm; Nobuyoshi Araki. Han är en av de mest produktiva fotograferna i världen och fotar ofta tio rullar per dag. Bland annat tar han polaroidbilder av allt han äter. (Som vanligt - klicka på bilden för att få se den större).

Annars är han kanske mest känd för sina foton på shibari-bundna kvinnor. Kulturhuset varnade att "I utställningen förekommer bilder av nakna modeller i arrangerade poser som kan väcka anstöt hos känsliga personer."


Han har också fotat väldigt mycket i Tokyo, bilder på staden och människorna. Samt en serie blommor, vilket tydligen också var bland det första han lärde sig att fota på begravningsplatser. Ärligt talat ser den här bilden lika erotisk ut som de ovan...

Annars gillade jag också närbilderna, som är äckelsnygga.

This subject line was brought to you in association with Röyksopp - What Else Is There?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...