2009-04-01

Getting glammed up and sitting on the fence now

Veckans fototriss var tre foton från en stad. Passade mig utmärkt eftersom jag ju lix ändå fotade en massa i den stad jag befann mig i över helgen. Andras bilder [här].

Jag valde bort de mest typiska turistfotoobjekten och valde istället tre foton som på olika sätt symboliserar min bild av staden. Klicka på mina bilder om ni vill se dem större.

Det första kortet symboliserar alla människor. Det var ju bara mars! Hur hysteriskt mycket folk måste det inte vara i juni/juli? Det var också lite lustigt att se alla turister som posade framför diverse byggverk.

Det andra fotot symboliserar istället den överväldigande prakt som fanns överallt. Det blir så mycket att efter ett tag är det svårt att uppskatta det eftersom det drunknar i all annan prakt.

Kort tre får stå för alla trappsteg vi gått. Hur mycket räknade du till, herr J? Jag blir lite förvirrad över perspektivet, dock. Trappan ser sned ut, men om jag vrider på kortet blir byggnaderna till höger sneda...?

Två av fotona har fotografer på sig. Det tänkte jag inte på när jag valde dem :-)

Mer bilder från resan [här].
This subject line was brought to you in association with The Ting Tings - That's Not My Name

3 kommentarer:

Pumita sa...

Tänker på Solkungen när jag ser mittenbilden men jag kanske är ute och cyklar. Fina bilder hursomhelst!

Jocke sa...

Tappade räkningen vid 1000... :-)

Solkungen stämmer rätt bra

Jah Hollis sa...

Vill man fuska lite kan man ju alltid kolla vad fotona heter. Och dina har alla Paris i namnet och då gissar jag att de är därifrån. :-)
Det stämmer ju med Solkungen. Fina bilder för övrigt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...