2010-03-06

En gammal sång får en helt ny text

Projekt: Film 2010

#30 Precious: Based on the Novel Push by Sapphire (2009)
Den film bland de Oscarsnominerade jag sett fram mest emot att se. Den var bra och oväntat positiv och hoppfull trots all skit som drabbade huvudpersonen. Rekommenderas.

#31 Videocracy (2009)
Dokumentär om Italienska media och deras koppling till politik och makt. Precis som i Gandinis förra dokumentär Gitmo (som vi också sett på filmstudion) är det ett intressant ämne och en viktig fråga, men det hanteras lite för sensationellt, jag hade föredragit en mer objektiv granskning (men då blir det väl för tråkigt att se).

#32 Nine (2009)
Alla skådespelare gör bra insatser var för sig, bra sångnummer och alla är otroligt snygga, men filmen håller inte ihop. Jag får ingen känsla för karaktärerna i förhållande till varandra, utan det är bara lösa scener. Det känns nästan som att det är en uppföljare, där de redan tycker att jag ska känna till karaktärerna och deras relationer.

# 33 Crazy Heart (2009)
Countrymusik-versionen av the Wrestler. Filmen är bra, men jag hade nog tyckt bättre om den om jag inte sett the Wrestler innan. Nu känns det som att man sett det mesta förr. Bra skådespelarinsatser, dock. Jag visste inte att Colin Farrell kan sjunga.


This subject line was brought to you in association with Kent - Berg & Dalvana

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...