2011-02-28

Feelin' near as faded as my jeans

31+0 idag.
Pregnancy%20ticker

Min mage drar ihop sig extra mycket ikväll, jag antar att min kropp känner av att det varit jobbigt med situationen kring farfar och allt det fört med sig sista dagarna. Det är inte skönt för mig men det kan ju knappast vara skönt för Junior heller.

Det ska bli mycket spännande att se hur det kommer kännas om två månader med tanke på hur trångt det redan känns i magen. Herr J frågade om det gör ont eftersom jag piper och rycker till, men det påminner mer om när någon petar en i magen eller sidan - det gör inte ont eller kittlas, utan det är mer att man blir tvärskrämd.

Jag har hört många klaga på att deras bäbisar sparkar dem i revbenen. Junior har (peppar peppar) inte hittat igen dem än. Det enda som gör ont är när han försöker arbeta sig ut genom naveln. Det är inte skönt!

[bild stulen härifrån]

Det finns ju uppenbara fördelar med att han är så livlig. Jag har sedan han började kännas aldrig egentligen oroat mig för hur han mår där inne. Så länge jag känner honom så finns han. Och nu när jag dessutom ser honom röra sig varje kväll känner jag mig lugn.

Jag har dock förstått att många (kanske de som har moderkakan i framkant?) bekymrar sig när det är lugnt. En av gravidsidorna kom med tips:

[tips stulet härifrån]

Bussigt!! Om ditt barn sedan inte vill sova om nätterna förrän hon/han är 12 så förstår jag det! Herr J brukar sjunga La Cucaracha istället (men om det verkligen fungerar för att väcka Junior vet jag inte riktigt).

Juni lägger sig och kurrar på magen emellanåt, men hon ligger inte kvar så länge. Det är väl inte så skönt att bli sparkad på.

This subject line was brought to you in association with Lill Lindfors - Me and Bobby McGee

3 kommentarer:

Svärm sa...

Otroligt att det bara är ca trå månader kvar! Spännande - tycker den blivande farmorn :)

zandra sa...

Nu kommer det ju att gå superfort sista tiden!

Det känns som det var alldeles nyss osm Linnéa rev runt i magen och ville komma ut genom naveln. Senare så ville hon ju komma ut från "rätt" ställe och det var ännu värre. det sved och rev och tryckte på bara fint sista tiden :)
men trycket från revbenen släppte då som tur var.

Hur ligger Junior då? huvudet ner? fixerad?

Catarina sa...

Hi hi hi kanske borde prova det där med kallt vatten och väckarklocka, fast det är lite tidigt ännu tror jag. Fast BM sa att moderkakan ligger i framkant så det kan dröja innan man känner nåt. Så blir jag less på att vänta vet jag hur jag ska göra.

Beklagar sorgen av din farfars bortgång.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...