2011-03-24

Det är så det ska vara, som en perfekt och underbar lag

Här följer en lite lustig och osannolik historia:

Jag surfade runt på nätet igår kväll, så där som man gör ibland, och länkhoppade från blogg till blogg via kommentarer. På något vis hamnade jag på [den här bloggen], som jag aldrig läst förut. Jag scrollade ned lite planlöst och fick syn på [det här inlägget] med en bild på "katten med Diva-fasoner som iaktog mig slött".

Och den där minen känner jag igen! Jag var genast tvungen att kolla mina gamla foton från när vi hämtade hem Baltazar. Jag fotade några av syskonen. Ja, vad säger ni, är detta samma katt? Korten till vänster togs 11/9 2006.

Jag kommenterade på bloggen i fråga, och döm om min förvåning när det visade sig att katten är född i Holmsund. Om det inte är samma katt så känns det iaf som att det är ganska troligt att de är besläktade. Häftigt va? Och vad är sannolikheten för att jag skulle känna igen den då?

Det där är i så fall en katt som jag kunde ha haft i stället för Baltazar, för jag valde mellan de två av kattungarna. Konstigt att tänka sig...

I bakgrunden av den övre kattungebilden ser man lite av Baltazars mamma. Hon är också lite rolig att se bilder av, för trots att de ser helt olika ut (hon är mörkare och korthårig) så sitter de exakt lika.

Tillagt lite senare:
Referensbilder på B


This subject line was brought to you in association with Kent - Gravitation

6 kommentarer:

Matilda sa...

coolt. det verkar ju va samma katt. vilken kattansiktsminne du har

Matilda sa...

minus n plus t

Svärm sa...

Otroligt!

Jocke sa...

De är ju väldigt lika även om teckningen mellan ögonen inte ser exakt lika ut. Det kan dock ha ändrat sig lite med åren

Minnalainen sa...

Ja shit pommes frites, ibland är världen liten! :D

Helena sa...

Det är min katt på bilden! Den kommer från Holmsund, så otroligt att du kände igen den! :) Kan berätta att Baltazar är nu morbror åt 4 st :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...