2011-03-23

Kind of guy who mates for life, gotta help him find a wife

Läst under 2011 (del 11)
Titel: The Hunger Games
Författare: Suzanne Collins
År: 2008
Språk: engelska
Antal sidor: 367

Förväntningar: Ganska höga, då jag faktiskt bara läst positiva recensioner.

Handlar i grova drag om: I en postapokalyptisk värld tvingar staten alla distrikt att skicka ungdomar till en kamp till döds. Denna TV-sänds som underhållning samtidigt som den påminner folket om att staten bestämmer över deras liv och död.

Så tycker jag: Det må vara en ganska hemsk ungdomsbok, och inget för allt för unga eller veka att läsa, men det är ändå en bok som jag hellre skulle ge till min 15-åring än den gräsliga Twilight!
Katniss är en mycket mer sympatisk huvudperson, en bättre förebild än Twilights Bella, hon känns verkligare och jag känner mig betydligt mer nyfiken på hur detta ska gå och vilken kille hon ska välja än jag någonsin gjort i den andra serien. Jag har absolut tänkt läsa fortsättningen på den här serien!
This subject line was brought to you in association with Placebo - Nancy Boy

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...