2011-04-19

Forgive him when his tongue lies through his brain

var jag halvvägs till målet för året:

Läst under 2011 (del 13)

Titel: Gud som haver
Författare: Ingrid Elfberg
År: 2009
Språk: svenska
Antal sidor: 292

Förväntningar: Inga alls. Visste ingenting om vare sig boken eller författaren. Plockade upp boken bara för att den låg hemma på spiselkransen och var en liten pocket, dvs lätt att ta med till NUS i handväskan. Jag antar att det är Herr J som köpt den.

Handlar i grova drag om: Evas tvåårige son rövas bort av en pedofil. En man döms för brottet, men skickar brev till Eva där han skriver att han är oskyldig och att den riktige förövaren fortfarande finns där ute. Eva känner på sig att detta är sant, då hon vid flera tillfällen fått ledtrådar om att allt inte stämmer. Hon får inget stöd från sin man eller dennes familj, då de bara tycker att hon är galen och borde släppa detta då någon redan dömts. Utan stöd startar Eva en egen utredning.


Så tycker jag: Detta är Ingrid Elfbergs debutbok, och jag tycker att den är bra. Jag skulle absolut kunna tänka mig att läsa fler böcker av henne. Hon verkar enligt sin hemsida jobba på en uppföljare.

Jag googlade efter en bild på boken och hamnade på [en blogg] med kommentaren nedan:

Eeeh, näe! Om en tvååring blivit utsatt för övergrepp tror jag att de flesta skulle reagera kraftigt. LänkJag tycker inte att det är svårt alls att förstå varför Eva har svårt att släppa hela historien, dels över huvud taget, men framför allt när hon upptäcker allt mer som inte stämmer. Det har inget att göra med om man är förälder eller mamma, snarare om man är en vettig människa!
This subject line was brought to you in association with Lady Gaga - Judas

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...