2011-05-03

But I know what you are, what you are baby

DN skriver i en artikel att föräldrar lägger "större vikt vid namnvalet än tidigare". Det låter jättekonstigt, har inte det alltid varit en ganska stor fråga? Ännu konstigare är resultatet på resten av undersökningen:
"Henry är passande namn för en Nobelpristagare och William för en blivande advokat. Barnets yrkeskarriär inleds numera redan vid dopet. Det är i alla fall vad många föräldrar hoppas på, visar en ny doktorsavhandling." [källa]
Att välja namn utifrån önskad framtida karriär?

Jag har ju redan redogjort för hur jag tänkt kring namn jag INTE kommer välja till framtida barn. Jag har inte velat säga något om hur jag istället tänker eftersom jag då lika gärna kan gå ut med namnförslagen, men jag kan ju i alla fall säga att eventuella karriärer inte ens har varit inblandade i diskussionen.
This subject line was brought to you in association with Britney Spears - Womanizer

5 kommentarer:

Svärm sa...

LITE tidigt att tänka på kommande karriär! Dessutom har väl föräldrar inte så mycket att säga till om det! Ja det skulle ju va att man stenhårt går in för en viss uppfostran då :(

Johanna sa...

Så hur uppfostrar man en blivande revisor? Låter honom leka med kvitton? ;-)

Svärm sa...

Precis:) Så gjorde vi! Vi hade ursprungligen tänkt tvinga honom att bli violinist men tänkte att det kanske skulle bli jobbigt för alla när han skulle öva flera timmar per dag!!

zandra sa...

nu kan junior börja komma för jag har hans present snart redo! :)

zandra sa...

hälsa gärna det till honom från oss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...